Na terenie Polski trwa intensywna kampania społeczna mająca na celu zwrócenie uwagi na problem zaginięcia dzieci. Z danych Komendy Głównej Policji wynika, że rocznie na terenie naszego kraju ginie ponad dwa tysiące dzieci i nastolatków. W akcję zaangażowane są więzi społeczne, które często są wstrząśnięte tą sytuacją. Obecnie na ekranach w miastach wyświetlane są komunikaty mające na celu pomoc rodzinom w trudnych chwilach.
W ramach kampanii wprowadzono innowacyjne podejście do wyświetlania komunikatów. Tysiące ekranów w przestrzeni miejskiej zostało przekształconych w gigantyczne telefony, które reagują na połączenia z infolinią pod numerem 116 000. Takie rozwiązanie ma na celu uświadomienie społeczeństwa, że każda minuta ma ogromne znaczenie i że w takich chwilach emocje bliskich osób są nie do opisania. Komunikaty ukazujące różne uczucia, takie jak strach czy niepewność, mają trafić do przechodniów w sposób bezpośredni i emocjonalny.
W akcję zaangażowane są instytucje takie jak Fundacja ITAKA oraz Screen Network, które mają na celu nie tylko informowanie społeczeństwa o numerze infolinii, ale także skierowanie uwagi na wielkość problemu. Linia 116 000 działa całodobowo i oferuje zarówno pomoc w przypadku zaginięcia dziecka, jak i wsparcie psychologiczne dla zaniepokojonych rodziców. Kampania przypomina, że każdy powinien znać ten numer, mimo że nikt nie chciałby go użyć, podkreślając tym samym, jak ważne jest wsparcie w kryzysowych chwilach.
Źródło: Policja Zgierz
Oceń: Kampania społeczna dotycząca zaginięcia dzieci w Zgierzu i całej Polsce
Zobacz Także